diumenge, 4 de maig del 2014

LES ACAMPADES DE SETMANA SANTA

Setmana Santa és una època ideal per gaudir del camp i de la natura. Encara que la temperatura és generalment fresqueta i pot haver alguna pluja no desitjada, la primavera es mostra amb tot el seu resplendor. Sempre m'agradat molt sortir en aquestes dates per gaudir de l'aire lliure i encara que darrerament no ho he fet tant, em venen a la memòria les acampades en les que hi participava i que per a mi van esdevenir habituals durant anys.


Regirant fotografies m'han caigut 
a les mans les que penso van ser de la primera acampada la Setmana Santa de l'any 1964 a Tavertet, amb una colla de la feina, organitzada per un parell de companys molt més grans i amants de la muntanya, que es van proposar formar un grup amb la jovenalla de l'empresa per fer excursions i sortides a la muntanya. El seu propòsit va esdevenir tot un èxit i les acampades de Setmana Santa en aquell prat, al costat de Mas Novelles, es van repetir bastantes vegades.

Hi ha molts detalls que m'han fugit o se'm barregen amb d'altes, perquè acampades com aquella en vaig fer moltes, però si que tinc present el fred de la nit, arraulida dins d'una manta sobre una màrfega plena de palla i amb el sostre de la tenda fregant-me el nas. 

Cinglera de Tavertet
 Per a mi aquelles acampades a Tavertet van esdevenir una cosa molt emocionant ja que, apart de representar una sortida a la muntanya amb tot el que comportava, em va permetre conèixer una mica el país fent excursions per les rodalies a indrets com la Riera de Balà, l'ermita de Sant Corneli, el Puig de la Força, el salt del Molí Bernat, Rupit i Can Tonigros .


Tavertet
Però la imatge que guardo més viva és la dels focs de camp de les nits amb tots els companys al voltant d'una gran foguera, mirant com les flames canviaven de forma i els troncs es torçaven dins les brases; menjant coca i galetes amb vi dolç mentre cantàvem al so d'un parell de guitarres. Teníem uns cançoners que anaven de mà en mà i que jo encara guardo. Es creava una comunicació especial on es barrejaven diferents ingredients com l'amistat, la joventut, la companyonia, l'amor i la il·lusió i tot això embolcallat per l'aire puríssim de la nit i sota la immensitat del firmament rutilant d'estels. 

Em sento afortunada d'haver pogut gaudir d'una cosa que malauradament ara ja no es pot fer, però el record és tan intens, que sempre que vulgui ho podré reviure.



Anna Mª Mora


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada